Header
Header

Beginnen met scanning kassa systemen

1-1982-uac-code.jpg

In 1982, wordt voorzichtig gekeken naar het scannen van artikelen in de supermarkten. In een uitgave van D-info uit 1982 wordt uitgelegd, hoe het systeem werkt. Dat verklaart waarom er op steeds meer artikelen streepjescodes voorkomen.


In 1991, zo’n kleine 10 jaar na de eerste publicatie, gaan wij in alle vestigingen van Dirk-Bas-Digros-Jan en Dirkson over op 100% kassascanning van alle producten. Dit doen wij gefaseerd over een aantal weken. Want dit is een hele stap.

Om onze klanten te informeren over deze ingrijpende wijziging, wordt er op filiaalniveau
zelfs een speciale Feestkrant gemaakt.
Hierin paginagroot uitleg over het nieuwe systeem van afrekenen en natuurlijk, hoe kan het ook anders, extra aanbiedingen met superkortingen.

2-1991-Digros-scannen.jpg 3-1991-Digros-scannen-uitleg.jpeg 4-1991-Hoofddorp-scannen.jpg


Sterreclame


Op 2 januari 1967 wordt de eerste Ster Reclame spot op T.V. uitgezonden. Dirk van den Broek ziet een kans om naamsbekendheid te creëren. Hij is in 1967 één van de eersten, die startte met een serie spotjes die landelijk worden uitgezonden. Hij is in ieder geval de allereerste supermarkt organisatie, die de kansen voor zijn bedrijfstak zag zitten.


Koninklijk bezoek in Noordwijk


Eind 2011, brengt Prinses Maxima een werkbezoek aan Het Duin, een school voor het zogenaamde VSO (Voortgezet Sociaal Onderwijs). De school voor leerlingen met een beperkt leervermogen in de leeftijd van 13 - 20 jaar, telt een kleine 100 leerlingen verdeeld over 10 groepen.